איך בוחרים פנסיון מתאים לכלבך?

-ד"ר סיגל סלונים-

two on vacation

תחומי הטיפול שלנו

איך בוחרים פנסיון מתאים לכלבך?

לכל כלב אישיות משלו, ובהתאם לה – צרכים פיזיים, רגשיים, חברתיים והתנהגותיים, שחייבים להילקח בחשבון בעת בחירת הפנסיון. לפנסיון בו יבלה כלבכם האהוב תהייה השפעה רבה על הצלחת נסיעתכם כולה. לכן הקדישו לבחירת הפנסיון שימת לב והקפדה יתרה, לא פחות משאתם מקדישים לבחירת יעדי חופשתכם ומסלוליה!

פנסיון ביתי או כלבייה, בנפרד או בחברותא: פנסיונים לכלבים יש רבים ושונים, החל מרמה נמוכה ועד לרמת "חמישה כוכבים", וכל זאת ללא כל פיקוח. הנה כמה טיפים חשובים לבחירת הפנסיון האידיאלי לחיית המחמד שלכם:

  1.  בתקופות ה"בוערות" (חופשת הקיץ והחגים) המקומות בפנסיונים האיכותיים אוזלים מהר. לכן אל תחכו לרגע האחרון: שריינו לכלבכם מקום בפנסיון זמן רב מראש!
  2. בחירת פנסיון לכלב דומה לבחירת גן לילד: קבלו המלצות ממספר אנשים מהימנים, וצאו לבקר ולהתרשם במו עיניכם. שוחחו עם מנהל הפנסיון ועם העובדים: האם הם עושים רושם רציני ואחראי? בידקו מקרוב את התנאים והתבוננו בכלבים: האם הם מוחזקים בתנאים טובים? האם לכל כלב מקום מרווח? האם הם נראים לכם עליזים ושמחים, או משועממים ומתוסכלים? האם מקפידים על ניקיון המקום? הקשיבו לתחושת הבטן וגייסו גם את חוש הריח שלכם.
  3. כלבכם, כידוע, יזדקק בהעדרכם לא רק למים ולאוכל, אלא גם לתשומת לב, אהבה, פעילות גופנית, משחקים, מרחב מחייה וגם שעות שקט ומנוחה. יש כלבים שיהנו בחברת בני מינם, ואחרים לא. בידקו האם הפנסיון מקפיד לספק גם את צרכיו הרגשיים של אהובכם במידה הנדרשת. בררו: האם יוציאו עם כלבכם לטיולים? כמה פעמים ביום? ולמשך כמה זמן?
  4. פנסיון בו מוחזקים הכלבים בחברותא – חשוב לבחון מראש את התאמתו של כלבכם לכלבים האחרים בחבורה. כמו"כ ודאו כי כל כלב מקבל את מזונו בנפרד.
  5. תאמו ציפיות: איזו מידת השגחה יקבל כלבכם? האם מישהו נמצא במקום כל העת? ומה קורה בלילה, בשבת ובחג?
  6. אם כלבכם סובל מבעיה רפואית או התנהגותית – חשוב מאד ליידע על כך מראש את מנהל הפנסיון. אם הוא נזקק לתרופות באופן קבוע – עליו לקבלן במועד. בררו אם יש וטרינר המלווה את הפנסיון אם קורה חלילה מקרה חירום, או האם צוות הפנסיון יוכל להסיע את כלבכם אל הווטרינר הקבוע שלכם (השאירו בידי מנהל הפנסיון את פרטי הוטרינר שלכם).
  7. בשנים האחרונות אנו עדים לתהליך הקצנה של מזג האוויר – הן בקיץ והן בחורף. האם הפנסיון ערוך לספק לאהובכם הגנה מלאה מפני כל מזג אוויר, לרבות מיזוג או חימום?
  8. לא פעם מצליחים כלבים לברוח מפנסיונים (זכור לכל סיפורה של הכלבה דבש, וזהו, למרבה הצער, רק מקרה אחד מני רבים). הכרחי לוודא כי לכלבכם לא תהייה כל אפשרות בריחה!
  9. כשתפקידו את מחמדכם בפנסיון – השאירו עמו את המזון אליו הוא מורגל.
  10. האם מנהל הפנסיון דורש שכלבכם יהיה מחוסן, מתולע ונקי מפרעושים וקרציות? דרישה חשובה זו היא לטובת כלבכם ולטובתכם!
  11. בחלק מהפנסיונים נפוצה מחלת שעלת הכלביות. מחלה זו אינה מדביקה בני-אדם, אך היא מדבקת מאד לכלבים. בררו מראש את הנושא עם מנהל הפנסיון. קיים חיסון כנגד מחלת שעלת הכלביות, הניתן בהזלפה לאף. הוא מספק הגנה תוך כ-7 ימים מיום קבלתו. לכן אל תביאו את כלבכם לחיסון ערב נסיעתכם, אלא לפחות שבוע מראש!
  12. אינני ממליצה להשאיר גורים צעירים או כלבים קשישים בפנסיון! במקרים אלה, אם אתם מתכננים נסיעה – התייעצו מראש עם הוטרינר.
  13. בידקו עם מנהל המקום מהן השעות בהן תוכלו להביא את כלבכם ולאספו עם שובכם, וכיצד מתומחרים היום הראשון והאחרון.
  14. אל תתנו למחיר לקבוע! מצאתם פנסיון כלבבכם? אל תתפשרו! ה"זול" עלול, בסופו של דבר, לעלות ביוקר.

נסיעה טובה וחופשה מדהימה!